HOT NEWS:

Zamknięto YouTube-MP3.org

Pozew przeciwko YouTube-MP3.org wpłynął do sądu w Kalifornii w ubiegłym roku. Po długim procesie, 1 września bieżącego roku zdelegalizowano serwis, uznając jego działanie za niezgodne z prawem. YouTube-MP3.org był największym portalem umożliwiającym ściąganie klipów zamieszczonych w serwisie YouTube jako plików audio w formacie mp3. Miesięcznie korzystało z niego około 60 milionów osób. Szacuje się, że serwis generował miesięcznie setki tysięcy dolarów przychodów z reklam, często zamieszczanych przez znane marki. Nie przekazywał jednak żadnych wynagrodzeń na rzecz twórców i artystów. W wyniku wyroku właściciel YouTube-MP3.org Philip Matesanz został odsunięty od prowadzenia swojej platformy oraz dostał zakaz tworzenia w przyszłości serwisu oferującego podobne usługi. Na temat wyroku wypowiedziała się dyrektor IFPI Frances Moore: – Wytwórnie muzyczne wraz z serwisami streamingowymi podejmują dziś wspólnie wiele starań, aby zaoferować fanom na całym świecie szereg możliwości korzystania z muzyki gdziekolwiek i w dowolnym momencie – 40 milionów utworów w setkach serwisów na całym świecie – przekazując jednocześnie należne wynagrodzenie artystom i wytwórniom. Nie powinniśmy pozwalać na to, aby strony oferujące nielegalne pobieranie utworów z klipów muzycznych torpedowały te starania i wspólnie zamierzamy kontynuować działania przeciwko nim. – Ta nielegalna strona nie tylko pobierała muzykę z klipów, ona okradała artystów. Większość fanów rozumie, że kupując muzykę z legalnych źródeł wspierają artystów, których kochają oraz pozwalają wytwórniom na odkrywanie nowych, ekscytujących talentów. Muzyka ma przed sobą świetlaną przyszłość, ale tylko jeśli podejmiemy walkę z nielegalną działalnością, która próbuje odebrać jej wartość – dodał Geoff Taylor, dyrektor generalny BPI, organizacji reprezentującej w procesie brytyjskie wytwórnie muzyczne. Pobieranie utworów z serwisów video streamingowych jest obecnie najszybciej rozwijającą się formą piractwa muzycznego. Jak twierdzi IFPI, tego typu strony działają na masową skalę na całym świecie. Najbardziej zaangażowane są w nie osoby w wieku od 16 do 24 lat, które stanowią 53% wszystkich użytkowników.


Komentarze
Backstage TV
Backstage poleca
NA EKRANIE
Facebook
Partnerzy
cyfrowydrukSport Factory